Αλλαγή ελαστικών αυτοκινήτου: Πότε και πώς πρέπει να γίνεται;
Αλλαγή ελαστικών του αυτοκινήτου, μία διαδικασία που πρέπει να τηρείται με ευλάβεια από κάθε υπεύθυνο οδηγό. Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά θέματα τόσο σε επίπεδο συντήρησης του αυτοκινήτου όσο και οδικής ασφάλειας.
Η διάρκεια ζωής των ελαστικών
Κάθε ελαστικό κατασκευάζεται με συγκεκριμένες προδιαγραφές τόσο σε διάρκεια ζωής όσο και σε απόδοση. Βέβαια, αυτά τα χαρακτηριστικά του εξαρτώνται και από άλλους παράγοντες όπως η συχνότητα χρήσης των ελαστικών, η σωστή συντήρησή τους και η οδική μας συμπεριφορά.
Το βασικό υλικό από το οποίο φτιάχνονται τα ελαστικά είναι συνήθως το φυσικό ή το συνθετικό καουτσούκ. Στην κατασκευή του, χρησιμοποιείται επίσης μία ειδική επίστρωση από χάλυβα στο σημείο ένωσης με τις ζάντες, έτσι ώστε να αυξηθεί η αντοχή τους. Αποτελούνται επίσης και από άλλα συστατικά όπως θείο, οξείδιο ψευδαργύρου και λοιπές οργανικές ενώσεις.
Κάθε πότε πρέπει να πραγματοποιείται αλλαγή ελαστικών;
Κατ’ αρχήν, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η αλλαγή ελαστικών είναι επιτακτικά απαραίτητη μετά από 10 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής τους. Αυτό ισχύει, ακόμα και για την περίπτωση που δεν έχουν φθαρεί. Το ίδιο ισχύει και για τη ρεζέρβα.
Τip: Ελέγχετε τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας τουλάχιστον μία φορά το μήνα και πάντα πριν από κάθε ταξίδι. Έτσι θα είστε σε θέση να γνωρίζετε επακριβώς σε τι κατάσταση βρίσκονται και αν χρειάζονται αλλαγή. Τα σημεία του ελαστικού που πρέπει να ελέγχετε είναι τα εξής:
1. Ράβδοι φθοράς πέλματος
Η συντριπτική πλειοψηφία των ελαστικών διαθέτει ράβδους φθοράς πέλματος. Πρόκειται για ράβδους από σκληρό καουτσούκ που είναι ορατές μόνον όταν το βάθος πέλματος έχει φθαρεί πέρα από το όριο για ασφαλή οδήγηση. Το όριο αυτό είναι συνήθως 1,6 mm.
2. Ανομοιόμορφη φθορά σημαίνει αλλαγή ελαστικών
Για να αντιληφθείτε αν χρειάζεστε αλλαγή ελαστικών, θα πρέπει επιπλέον να παρατηρείτε το πέλμα για ανομοιόμορφη φθορά, Αυτό ενδέχεται να υποδηλώνει άλλα προβλήματα στα ελαστικά ή στο όχημά σας.
3. Εξόγκωμα ή φούσκωμα στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού
Πρόκειται για ιδιαίτερα επικίνδυνη βλάβη των ελαστικών, τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για τη συμπεριφορά του. Σε μία τέτοια περίπτωση, πρέπει να προχωρήσετε σε αλλαγή ελαστικών.
4. Σκισίματα ή άλλες σημαντικές φθορές
Σε πολλές περιπτώσεις είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Τυχόν τρύπες στο πλευρικό τοίχωμα ή πέλμα που ξεπερνούν τα 0,64cm δε θα πρέπει να επισκευάζονται.
Tip: Η αλλαγή ελαστικών είναι επιτακτική όταν το βάθος πέλματός τους κυμαίνεται κάτω από 1,6mm.
Συμβουλές για την αλλαγή ελαστικών
Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα ελαστικά αυτοκινήτων είναι προτιμότερο να αλλάζουν όλα μαζί. Έτσι, επιτυγχάνεται βέλτιστος χειρισμός και έλεγχος, καθώς και μέγιστη ασφάλεια. Όλα τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας πρέπει να ανήκουν στον ίδιο τύπο και να έχουν το ίδιο μέγεθος. Σε περίπτωση που αλλάξετε μόνο δύο ελαστικά, βεβαιωθείτε ότι ταιριάζουν με τα παλιά και τοποθετήστε τα στον πίσω άξονα. Έτσι, θα πετύχετε καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα κατά την διάρκεια της οδήγησης. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ελαστικά που ταιριάζουν στο αυτοκίνητό σας, συμβουλευτείτε τον κοντινότερό σας συνεργάτη.
Σημαντική υπενθύμιση: Πάντοτε να ανατρέχετε στο εγχειρίδιο ιδιοκτήτη πριν από την αντικατάσταση των ελαστικών και να ακολουθείτε τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος σχετικά με την αντικατάσταση τους. Ο χειρισμός του οχήματος μπορεί να επηρεαστεί σημαντικά αν αλλάξουν οι διαστάσεις ή ο τύπος του ελαστικού.
Σας άρεσε το νέο μας άρθρο με θέμα «αλλαγή ελαστικών»;
Διαβάστε περισσότερα ενδιαφέροντα άρθρα στο NEXEN Blog